Którym z typów blogera jesteś i jakiego masz bloga?

0
178
Którym z typów blogera jesteś i jakiego masz bloga?

Na jednym ze sliderów zaproponowałem Ci jakimi tematami możesz się zająć na swoim blogu. W dzisiejszym poście chciałbym Ci przedstawić typy blogerów oraz rodzaje prowadzonych blogów. Dzięki temu artykułowi zdecydujesz jakim typem blogera chcesz zostać oraz w jaki sposób maksymalnie wykorzystać narzędzie marketingowe jakim jest blog.

1. Fryzjerzy

To osoby, które posiadają szeroką wiedzę w danej dziedzinie. Zdobywali ją latami, spotykając się i robiąc interesy z wpływowymi ludźmi. Obecnie dzielą się swoimi doświadczeniem wykorzystując do tego bloga. Tą grupę blogerów z pewnością można nazwać doradcami oraz analitykami.

2. Kowale

To specjaliści, którzy swoją wiedzę i umiejętności wykorzystują wewnątrz firmy. Zajmują się rozwiązywaniem jej bieżących problemów. Takie osoby prowadzą zazwyczaj blogi firmowe. O celu tego typu blogów dowiesz się w dalszej części artykułu.

3. Mosty

Ten typ blogera odpowiada za nawiązywanie kontaktów, tworzenie relacji. Wpływają oni na ludzi i pomagają się im zjednoczyć. Przykładem blogera „Mosta” może być specjalista ds. public relations.

4. Okna

Podobnie jak blogerzy Kowale prowadzą blogi firmowe i wykorzystują swoją wiedzę do formułowania opinii. Blogi pisane przez takie osoby mają charakter publicystyczny, ponieważ oprócz suchych faktów zawierają elementy opinii odnośnie poruszanego tematu. Oprócz spraw związanych z firmą zajmują się również opisywaniem rzeczy mającymi miejsce na zewnątrz niej.

5. Znaki drogowe

To blogerzy, którzy  nie dzielą się swoimi opiniami. Zajmują się przede wszystkim udostępnianiem ciekawych informacji związanych z daną branżą. Blogerzy nazywani Znakami drogowymi mogą prowadzić Linkologii. Są to blogi, gdzie pokrótce opisuję się dane zagadnienie, następnie dodaję się linka do strony, gdzie znajdziemy jego rozwinięcie.

6. Puby

Przewodzą prowadzeniu  rozmowy w której uczestniczą osoby związane z daną branżą. Blogerzy tacy dostarczają nie tylko silnie merytorycznej wiedzy, ale również często są źródłem rozrywki. Wpisy blogerów, których nazywamy Pubami mogą  mieć charakter wywiadu w formie tekstu, podcastu lub video. Mnie samemu od niedawna w głowie świta pomysł, aby zacząć przeprowadzać wywiady ze specjalistami z różnych branż i dostarczać moim odbiorcom informacje na temat zarabiania, oszczędzania oraz inwestowania.

7. Gazety

Blogerzy zwani Gazetami są dostarczycielami informacji. Blogi prowadzone przez tego typu blogerów cechuję przede wszystkim obiektywizm i rzadko kiedy są opiniotwórcze. Artykuły pisane przez takich blogerów mają zazwyczaj charakter informacyjno-reportażowy.

Wiesz już jakich typów blogerów możemy wyróżnić w blogosferze. Wiadomo, że prowadzenie bloga wiąże się z jakimś konkretnym celem. Wyznacznikiem podziału blogów jest przeważający podział treści, podejmowane tematy, liczba autorów, otwartość na komentarze itp.

Rodzaje blogów

1. Informacyjno-reportażowe

Dotyczą bieżących wydarzeń. Informacje na tych blogach pochodzą z mediów komercyjnych lub innych blogów. Blogi tego typu charakteryzują się silnym obiektywizmem i brakiem opiniotwórczości. Są one przede wszystkim dostarczycielem suchych faktów na temat otaczającego świata. Jeżeli ktoś zajmuję się dostarczaniem informacji, na przykład na temat bankowości, musi na bieżąco śledzić, co dzieję się w tym temacie. Zagadnienia poruszane w tej branży  mogą być związane z przejęciami, wypuszczeniem nowych produktów bankowych na rynek czy ze zmianami w zarządzie banku itp.

2. Publicystyczne

Zajmują się komentowaniem najświeższych wydarzeń ze świata polityki, gospodarki, religii i innych sfer życiowych.  Poza tym, że tego typu blogi są dostarczycielami informacji, poddają również dany temat opinii i analizie. To właśnie ten element sprawia, że treść na tego typu blogach jest bardziej atrakcyjna, niż w przypadku blogów informacyjno-reportażowych.

Zauważ, że jeżeli w świecie dzieję się coś ciekawego do mediów zaraz jest zapraszany jakiś ekspert, który poddaje dany temat analizie. Często jego poglądy różnią się od poglądu mas. Nie ważne czy taka osoba ma rację, ale dzięki odmiennej opinii na dany temat wzbudza kontrowersje i jest bardziej rozpoznawany wśród ludzi. Podobnie jest w blogosferze, najbardziej poczytne blogi cechują się silną opiniotwórczością.

3. Eksperckie

Blog ekspercki jest narzędziem marketingowym, który ma pokazać czytelnikom naszego bloga, że znamy się na konkretnej dziedzinie. Do blogów specjalistycznych możemy zaliczyć blogi na temat nowych technologii, finansów osobistych, inwestowania lub rozwoju osobistego. Z tych dziedzin można wybrać podkategorie. Przykładowo podkategorią rozwoju osobistego może być samodyscyplina czy techniki pamięciowe.

Celem takiego  bloga jest przede wszystkim budowanie zaufanie względem naszych czytelników, tworzenie wizerunku lidera w danej branży, pozyskiwanie opinii internautów na nasz temat. Taki blog może służyć również do naszej komunikacji z dziennikarzami.

To dzięki blogowi eksperckiemu nie będziemy musieli szukać na własną rękę naszych klientów. Poszukując rozwiązania swoich problemów całkiem możliwe, że trafią na naszego bloga. Jeżeli chcesz zostać ekspertem nie wybieraj branży tylko dlatego, że są tam potencjalnie duże pieniądze do zarobienia. Temat którym chcesz się zająć musi Cię w pewnym stopniu interesować. Musisz sobie postawić pytanie w czym możesz stać się najlepszy na świecie i czy ludzie będą skłonni zapłacić za to pieniądze.

Może Cię zastanawiać jaki jest cel mojego bloga? Otóż chcę, abyś zaistniał w sieci poprzez wyróżnienie się spośród FACEBOOKOWYCH SPAMERÓW, którzy bez nawiązania bliższej relacji od razu rzucają linki do różnych programów partnerskich. Narzędziem które miałoby służyć do osiągnięcia tego celu jest blog. Aby odnieść sukces musisz się w jakiś sposób wyróżnić i dostarczyć ludziom wartość dzięki której będą skłonni Ci zaufać.

4. Firmowe

Tego typu blogi możemy podzielić na trzy kategorie

Sprzedażowy

Blogi, które zawierają informacje na temat danych produktów plus strony sprzedażowe poprzez które można dokonać zakupu. Klient zanim dokona zakupu  może nabyć rzetelne informacje na temat produktu.

Wizerunkowy

Tego typu blogi służą do wykreowania odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa lub produktów. Mogą dodatkowo wyeksponować pozycję firmy jako lidera i innowatora.

Związany z obsługą klienta

Służy przede wszystkim do odpowiedzi na temat najważniejszych pytań dotyczących danego produktu. Tego typu blogi mają wyjaśnić pewne rutynowe sprawy związane z użytkowaniem produktu. Celem priorytetowym takiego bloga jest uzyskanie od klientów feedback’u, co sądzi na temat danego rodzaju produktów. Dzięki temu firma może pracować nad dostarczaniem swoim klientom lepszych rozwiązań.

5. Artystyczne

Zaliczamy tu blogi fotograficzne, malarskie, rysunkowe oraz różnego rodzaju teksty literackie. Jeżeli masz duszę artysty tego typu blog może być narzędziem marketingowym, dzięki któremu świat dowie się o Twojej twórczości.

6. Rozrywkowe

Bardzo podobne do blogów artystycznych z tym, że mają bardziej luźny i żartobliwy charakter. Zalicza się do nich blogi z komiksami, dowcipami czy śmiesznymi filmami.

7. Osobiste

Mogą to być blogi prowadzone na styl papierowego pamiętnika lub opierać się na tematyce związanej z naszym hobby. Blogi tego typu nie koniecznie nastawione są na zarabianie pieniędzy. Dzięki takiemu blogowi pokazujesz światu siebie oraz dzielisz się swoją pasją i zainteresowaniami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here